Oczepiny maj± pewn± swoj± logikê i tworz± pewn± ca³o¶æ.
Nie bez znaczenia jest kolejno¶æ poszczególnych ich elementów.
Mo¿esz stworzyæ z tego pewn± historiê, która ma sens,
w której co¶ wynika z czego¶ i ku czemu¶ zmierza.
Ten sens sprawia, ¿e oczepiny nie musz± byæ ¶mieszne,
by by³y interesuj±ce, by chcia³o siê w nich braæ udzia³.
Je¶li na powa¿nie (tj. z zaanga¿owaniem) do nich podejdziesz,
je¶li potraktujesz je jak rytua³, symbol, znak, który
co¶ istotnego wyra¿a - bêd± wa¿nym czasem.
Jak my¶lisz, kto i po co wprowadzi³ oczepiny na weselu ?
Co chcia³ przez to powiedzieæ?
Czemu mia³y one s³u¿yæ?
Przestali¶my ju¿ o to pytaæ. Po prostu wybija pó³noc
i trzeba zrobiæ oczepiny. Niestety wielu z nas to wystarcza...
Poni¿ej przedstawiam pewn± propozycjê.
Nietypowa jest w niej kolejno¶æ poszczególnych
standardowych elementów.
Ale ta kolejno¶æ ma sens i jest logiczna.
Zachêcam Ciê i Was, by¶cie z niej skorzystali
lub wymy¶lili swoj±, lepiej oddaj±c± istotê historii,
któr± chcecie opowiedzieæ.
1. Pomnik mi³o¶ci.
Od tego siê zaczyna, od znaku, który wyra¿a mi³o¶æ.
2. Podziêkowanie Rodzicom.
Trzeba im podziêkowaæ, zanim siê ich opu¶ci.
3. Zdjêcie welonu i musznika.
To kluczowy moment, symbol wej¶cia na drogê
poznania ma³¿eñskiego.
4. Wybór nowej Pary M³odej.
M³odszym trzeba przekazaæ pa³eczkê.
5. Pierwszy taniec nowej Pary M³odej.
Zapowied¼ nowego wesela.
6. Taniec dobrych rad.
Nowo¿eñcom tych rad bêdzie w ¿yciu potrzeba.
7. Zabawy dla Pary M³odej.
Poka¿cie nam, ¿e siê dobrze znacie.
Poka¿cie, ¿e sobie dacie radê.
No i czas rozdaæ karty: kto, co, jak i kiedy?
8. Konkursy i zabawy.
Integracja rodzin poprzez rywalizacjê i wspóln± zabawê.
9. Tort.
Bo Oczepiny nie mog± trwaæ wiecznie.
Offline